foto: rozvoj hrubé a jemné motoriky a příprava na zimní olympiádu v červnu
„Nevím, jak zachytit ty tisíce různorodých okamžiků, které jsme prožili během uplynulých šesti měsíců, pokusím se alespoň zachytit to nejdůležitější. Letošní zima byla mírná, a tak se nám podařilo všechny rýmy vyléčit max. antibiotickými kapkami do nosu, což byl učiněný zázrak. Obvykle Martínek mívá tak 2-3 antibiotika na průdušky či plíce za jedno zimní období. Myslím si, že má vzhledem k jeho častému dýchání pusou problém s mrazem, který nás tuto zimu celkem minul :-).
Ve škole bylo vše parádní. Máme výbornou p.uč. z angličtiny, vše učí hrou, přes písničky,…. je jasné, že Martínkovi velmi brzy „ujel vlak“ v učivu, ale má angličtinu rád, velmi si oblíbil anglické písničky a podle naší paní logopedky je pro rozvoj řeči přínosné, pokud se učí rytmizaci i v jiném jazyce a pokud zvládá rozpoznat, že jde o cizí jazyk, popř. o jaký. V závěrečném slovním hodnocení p.uč. z angličtiny napsala domněnku, že je možné, že anglická výslovnost je vzhledem k jinému postavení jazyka pro naše děti lépe vyslovitelná… no, kdo ví, anglicky proto doma hovořit nezačneme :-), ale je to zajímavý poznatek :-).
Velká změna u nás nastala v oblasti psaní. Martínek nikdy nebyl na malování, kreslení, tvoření. Práce na zahradě, rozvíjení jemné motoriky při práci, to má rád, ale sednout ke stolu a kreslit, to jej nikdy nebavilo. Rok a půl jsme se (marně) pokoušeli o psaní psacího písma. Radila nám Jana Jarošová, pořídili jsme do obýváku velikou bílou tabuli, zkoušeli jsme kdeco. Výsledkem bylo, že v půli dubna Martínek psal asi pět psacích písmen s chybama. Speciální pedagožka v SPC nám sdělila, že pokud se ve psaní nehneme, tak nám nedovolí postup do dalšího ročníku. To nás velmi vyděsilo, neradi bychom přišli o úžasný tř& iacute;dní kolektiv! Psací písmo jsme tedy úplně zabalili a rozhodli se o psaní písma tiskacího. A to byl velikánský zlom! Martínek bez problému brzy opisoval slova a některá byl schopen napsat též diktátem, spolužačka, která s ním sedí v lavici z toho byla celá vedle „Marťa píše!!!“. Byl to jeden z těch krásných, úžasných okamžiků :-). Od té doby Martínek často vezme fix a zapíše na tabuli nějakou myšlenku (pravda, občas je problém se dopátrat, které slovo chtěl napsat, přehazuje písmenka, vynechává…), bere si svá oblíbená cd a opisuje jejich názvy, začal kreslit obrázky! ….. on se člověk snaží pořád dělat všechno co nejlépe a někdy to dělá úplně špatně :-)….
V matematice jsme začali pro počítání používat kromě Netty též Numicon, je to fajn pomůcka a zpestření. Přiznávám, že si v práci s Numiconem nejsem vůbec jistá a tápu, ale Martínka to baví, je to další škola hrou. I nadále často počítáme při stolních hrách, které Martínek miluje. Používáme dvě kostky, jedna klasická 1-6 bodů, druhá přelepená 0-2 body a házíme oběma, sčítáme, o kolik hracích polí se máme posunout.
Co se týče volnočasových aktivit, Martínek chodí do ZUŠ na hru na flétnu, ale není zapsán, abychom nemuseli řešit besídky, přehrávky, apod. Dělá tam strašné lotroviny a má paní učitelku omotanou kolem prstu, ale je to jejich čas, tak se snažím do toho moc nemluvit :-). Jinak jezdíme do lesů, na výlety, samozřejmě plavat (také jsme začali chodit na soukromo na lekce plavání), velmi oblíbené jsou též jízdy na tandemovém kole s tátou :-).
Přejeme vám krásné léto. Katka“